Afdrukken
  1. Stimuleren van STE(A)M op scholen: met dit project gebruiken we meteoorwetenschap en -observaties als een innovatief middel om de interesse van leraren en middelbare scholieren voor STEAM-activiteiten te wekken, waardoor deze laatste hopelijk kiezen voor een wetenschappelijke of technische studie en carrière. Waarnemingen van radiometeoren zijn een ideaal hulpmiddel om dit doel te bereiken, aangezien veel aspecten van het onderzoek goed passen in de STEAM-curricula van de school: (a) Wetenschap & wiskunde: planetologie, atmosferische samenstelling, chemie (ionisatieproces), fysica van verwarming en verdamping, trigonometrie, interpretatie van gegevens, (b) Technologie en engineering: radiotechnologie, antennes en digitale ontvangers, (c) Kunst: we organiseren een wedstrijd om de interesse van een breed scala aan studenten te wekken, en interacties tussen kunstgeoriënteerde en wetenschapsgeoriënteerde richtingen, alsook tussen leerlingen van verschillende leeftijden, te stimuleren.

  2. Burgerwetenschap naar scholen brengen: we moedigen leraren en middelbare scholieren aan om deel te nemen aan de Radio Meteor Zoo, ons Citizen Science-project dat gericht is op het identificeren van radiometeoren in de BRAMS-spectrogrammen die waargenomen worden tijdens meteorenzwermen. We ontwikkelden een hands-on educatieve kit om burgerwetenschap naar de klas te brengen.

  3. Het grote publiek bereiken: door ons BRAMS-netwerk te versterken en educatieve middelen te creëren en te gebruiken, zullen we meer aandacht krijgen van leerkrachten, ouders en de lokale pers. De sterke educatieve component van dit project zal de samenwerkingsrelaties tussen BIRA en bezoekerscentra versterken, wat extra momentum zal creëren voor het grote publiek om zich aan te sluiten bij de Radio Meteor Zoo. De praktijkgerichte educatieve kit over meteoren kan ook worden gebruikt door de edutainers van het Planetarium en van de volkssterrenwachten.